luni, 12 ianuarie 2015

Cuscus marocan cu naut si merisoare




Inca nu-mi dau seama daca aceasta este o mancare sau o salata pentru ca e buna atat calda, cat si la temperatura camerei, ba e chiar mai buna a doua zi. Este putin exotica din cauza merisoarelor uscate adaugate la ceva ce nu e desert, dar e cu totul si cu totul pe gustul meu. Am gasit reteta aici, inspirata fiind de un fel de macare marocan care continea carne (de pui, sau miel) in loc de naut, si stafide in loc de merisoare. Daca se foloseste naut din conserva intra in categoria retetlor rapide, gata in mai putin de 30 de minute, iar fara iaurt este de post.


ingrediente:
- 200 g naut uscat - din care am obtinut 440 g naut fiert
- 90 g cuscus
- 120 ml apa (sau supa)
- 1 ceapa mare
- 1 lingurita chimion
- 1 lingurita coriandru macinat
- vart de cutit cayenne
- 1 catel de usturoi
- 1-2 linguri zeama de lamaie (era si coaja rasa in reteta originala, eu n-am pus)
- 50 g merisoare uscate (se pot pune ceva mai multe)
- 2 linguri ulei de masline
- patrunjel, sare, piper
- iaurt pentru servit (optional)
metoda:
- se lasa nautul la inmuiat 8-9 ore in apa rece;
- se fierbe nautul (dureaza destul de mult, gustati boabele dupa 45 de minute);
- se pune cuscus-ul intr-un bol si se toarna deasupra apa fiarta in care s-a dizolvat un praf de sare; se poate folosi supa; se acopera bolul cu un capac; dupa 5 minute se desprind bobitele de cuscus cu o furculita;
- se caleste ceapa taiata inele in uleiul incins, amestecand des; cand s-a inmuiat si e putin rumena se adauga chimion, coriandru, cayenne si catelul de usturoi tocat; se calesc impreuna, amestecand, un minut, apoi se adauga nautul si zeama de lamaie; se tin pe foc, amestecand, 2-3 minute;
- se ia mancarea de pe foc, se adauga cuscus-ul, merisoarele si se amesteca bine totul; se potriveste de sare si piper, se adauga patrunjel tocat (am pus uscat) si se serveste cald sau la temperatura camerei.
Se potriveste foarte bine iaurt langa (sau deasupra) - echilibreaza condimentele calde din mancare si o mai unge putin, ea avand altfel o consisitenta nisipoasa.



Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...